Blisko 100 osób związanych z szeroko pojętą branżą turystyczną w środę wieczorem wzięło udział w I Zielonogórskim Forum Turystyki, które odbyło się w Palmiarni. Wydarzenie zorganizowała informacja turystyczna Visit Zielona Góra we współpracy z miastem.
– Realizujemy pomysł transparentnego, uspołecznionego dyskursu o ważnych dla Zielonej Góry sprawach. Mieliśmy już forum kultury, które odbiło się niemałym echem, później debatę nad kształtem Winobranie. Przyszedł czas na turystykę, bo to istotny obszar funkcjonowania miasta i mieszkańców – mówił wiceprezydent Zielonej Góry Marek Kamiński.
„Mamy się czym chwalić. Wzmacniamy potencjał lokalnych winnic, budujemy szlaki turystyczne i ścieżki rowerowe, remontujemy parki, upiększamy i ożywiamy starówkę, organizujemy doroczne Święto Wina – Winobranie, najbardziej rozpoznawalną markę Miasta. Prowadzimy liczne działania, aby jeszcze więcej osób odwiedzało i poznawało atrakcje Zielonej Góry i jej pięknych okolic” – pisał w liście do uczestników prezydent Marcin Pabierowski.
Pracownicy informacja turystycznej Visit Zielona Góra mówili o rosnącym zainteresowaniu Zieloną Górą ze strony turystów, ale też o swojej codziennej pracy. – W zeszłym roku usługę przewodnicką w informacji wykupiło ponad 250 grup, a to oczywiście nie wszystkie grupy, które przyjechały do Zielonej Góry – mówił Mateusz Greczyło-Szema.
Dodawał, że turyści mogą korzystać z materiałów w językach: polskim, niemieckim, angielskim, włoskim, hiszpańskim, francuskim i ukraińskim, a już wkrótce pojawi się też folder w języku czeskim. W programie forum znalazły się dwie dyskusje tematyczne. Pierwsza dotyczyła turystyki rowerowej, a druga – kulturowej. W tej drugiej dominującymi tematami było winiarstwo i park Książęcy (razem z ruinami pałacu księżnej Doroty Talleyrand-Perigord) w zielonogórskim Zatoniu.
Pełna relacja z Forum Turystyki ukaże się w najbliższym numerze „Łącznika Zielonogórskiego”.

