Deklaracja dostępności Strona Urzędu Miasta Zielona Góra
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 17
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Brak opisów alternatywnych dla zdjęć i obrazków.
- Część dokumentów PDF posiada błędy w warstwie tekstowej (po skanowaniu/OCR).
- Brak audiodeskrypcji dla publikowanych materiałów.
Treści nieobjęte przepisami
- Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018 roku.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Krzysztof Woźniak– mejlowo niepelnosprawni@um.zielona-gora.pl lub telefonicznie 68 45 29 883.
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Marcin Pabierowski – Prezydent Miasta Zielona Góra,
- Adres: ul. Podgórna 22, 65-213 Zielona Góra,
- E-mail: sekretariat1@um.zielona-gora.pl .
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskichi poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Urząd Miasta Zielona Góra – Budynek główny
Do budynku prowadzi wejście od al. Podgórnej z poziomu chodnika. Biuro Obsługi Interesanta znajduje się po prawej stronie od wejścia. Interesant jest przyjmowany w nowoczesnej sali pozbawionej barier, przez co istnieje możliwość bezpośredniego kontaktu z urzędnikiem. Załatwianie sprawy w jednym miejscu pozwala na skrócenie czasu obsługi interesanta. W budynku jest winda z oznakowaniem w alfabecie brajla. Dla osób na wózkach dostępne są wszystkie pomieszczenia w części głównej budynku w tym sala konferencyjna na 8 piętrze. Sala konferencyjna nie jest wyposażona w pętlę indukcyjną. Brak toalety dla osób Niepełnosprawnych. Przed budynkiem wyznaczono 3 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
- Jak wnioskować o tłumacza polskiego języka migowego: https://pzgomaz.com/#!/notLogged?customer=umzielonagora
-
Realizując ustawę o ustawa o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz.U. z 2023 r. poz. 20) Urząd Miasta Zielona Góra umożliwia osobom głuchym lub słabosłyszącym korzystanie z pomocy tłumacza języka migowego online.
Skorzystanie z usługi jest bezpłatne i nie wymaga wcześniejszego umawiania się na wizytę.
Z usługi tłumacza języka migowego online można skorzystać:
poprzez zgłoszenie się ze swoją sprawą do wyznaczonych stanowisk w urzędzie miasta, gdzie znajduje się oznakowane stanowisko z dostępem do usługi; urzędnik za pośrednictwem komputera z kamerą połączy się z tłumaczem języka migowego; tłumacz będzie pośredniczył w rozmowie między klientem a urzędnikiem; rozmowa odbywa się w czasie rzeczywistym albo
z usługi można skorzystać także nie wychodząc z domu; usługa dostępna jest pod linkiemOdnośnik wywołuje połączenie z tłumaczem języka migowego. Dzięki czemu tłumacz pośredniczy w rozmowie telefonicznej z urzędnikiem.
Lokalizacje budynków urzędu, w których dostępna jest usługa „Tłumacza języka migowego online”:
ul. Podgórna 22, parter Biuro Obsługi Interesanta, informacja ogólna
ul. Gen. J. Dąbrowskiego 41 – pok. nr 205
ul. Aleja Niepodległości 10 – pok. nr 304
ul. Długa 13 – pok. nr 215
ul. Bohaterów Westerplatte 23 – pok. 223Aplikacja jest też dostępna w punktach nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na ul. Gen. J. Dąbrowskiego 41 http://bip.zielonagora.pl/494/Nieodplatna_pomoc_prawna/
- Deklaracja dostępności została przygotowana w Generatorze Deklaracji Dostępności..