Deklaracja dostępności Strona Urzędu Miasta Zielona Góra

Urząd Miasta Zielona Góra zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowejzgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.Deklaracja dostępności dotyczy strony: https://www.zielona-gora.pl/

  • Data publikacji strony internetowej: 
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 17

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Brak opisów alternatywnych dla zdjęć i obrazków.
  • Część dokumentów PDF posiada błędy w warstwie tekstowej (po skanowaniu/OCR).
  • Brak audiodeskrypcji dla publikowanych materiałów.

Treści nieobjęte przepisami

  • Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018 roku.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji: 
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Pobierz Raport z wynikami przeglądu dostępności.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Krzysztof Woźniak– mejlowo niepelnosprawni@um.zielona-gora.pl lub telefonicznie 68 45 29 883.

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskichi poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Urząd Miasta Zielona Góra – Budynek główny

ul. Podgórna 22
65-424 Zielona Góra

Do budynku prowadzi wejście od al. Podgórnej z poziomu chodnika. Biuro Obsługi Interesanta znajduje się po prawej stronie od wejścia. Interesant jest przyjmowany w nowoczesnej sali pozbawionej barier, przez co istnieje możliwość bezpośredniego kontaktu z urzędnikiem. Załatwianie sprawy w jednym miejscu pozwala na skrócenie czasu obsługi interesanta. W budynku jest winda z oznakowaniem w alfabecie brajla. Dla osób na wózkach dostępne są wszystkie pomieszczenia w części głównej budynku w tym sala konferencyjna na 8 piętrze. Sala konferencyjna nie jest wyposażona w pętlę indukcyjną. Brak toalety dla osób Niepełnosprawnych. Przed budynkiem wyznaczono 3 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

  • Jak wnioskować o tłumacza polskiego języka migowego: https://pzgomaz.com/#!/notLogged?customer=umzielonagora
  • Realizując ustawę o ustawa o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz.U. z 2023 r. poz. 20) Urząd Miasta Zielona Góra umożliwia osobom głuchym lub słabosłyszącym korzystanie z pomocy tłumacza języka migowego online.

    Skorzystanie z usługi jest bezpłatne i nie wymaga wcześniejszego umawiania się na wizytę.

    Z usługi tłumacza języka migowego online można skorzystać:
    poprzez zgłoszenie się ze swoją sprawą do wyznaczonych stanowisk w urzędzie miasta, gdzie znajduje się oznakowane stanowisko z dostępem do usługi; urzędnik za pośrednictwem komputera z kamerą połączy się z tłumaczem języka migowego; tłumacz będzie pośredniczył w rozmowie między klientem a urzędnikiem; rozmowa odbywa się w czasie rzeczywistym albo
    z usługi można skorzystać także nie wychodząc z domu; usługa dostępna jest pod linkiem

    Odnośnik wywołuje połączenie z tłumaczem języka migowego. Dzięki czemu tłumacz pośredniczy w rozmowie telefonicznej z urzędnikiem.

    Lokalizacje budynków urzędu, w których dostępna jest usługa „Tłumacza języka migowego online”:

    ul. Podgórna 22, parter Biuro Obsługi Interesanta, informacja ogólna
    ul. Gen. J. Dąbrowskiego 41 – pok. nr 205
    ul. Aleja Niepodległości 10 – pok. nr 304
    ul. Długa 13 – pok. nr 215
    ul. Bohaterów Westerplatte 23 – pok. 223

    Aplikacja jest też dostępna w punktach nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na ul. Gen. J. Dąbrowskiego 41 http://bip.zielonagora.pl/494/Nieodplatna_pomoc_prawna/

  • Deklaracja dostępności została przygotowana w Generatorze Deklaracji Dostępności..