Zakończył się etap weryfikacji zadań zgłoszonych w ramach Zielonogórskiego Budżetu Obywatelskiego. Właściwe Departamenty Urzędu Miasta Zielona Góra oraz komisja ds. konsultacji i budżetu obywatelskiego przy Radzie Miasta dokonały oceny formalnej i merytorycznej 81 zadań zgłoszonych przez mieszkańców.
W trakcie weryfikacji analizowano przede wszystkim zgodność z obowiązującymi miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego, ogólnodostępność, celowość oraz możliwość wykonania technicznego w ciągu jednego roku budżetowego. Sprawdzano również zgodność zgłoszonych zadań z obowiązującymi przepisami prawa.
Projekty zostaną zaprezentowana z podziałem na kategorie oraz części miasta w kolejności chronologicznej, zgodnie z czasem w jakim zostały zgłoszone. Ostateczna numeracja projektów zostanie podana do publicznej wiadomości po rozpatrzeniu odwołań przez Prezydenta Miasta.
Wszystkim mieszkańcom, których projekty uzyskały negatywną ocenę i nie zostały dopuszczone do głosowania, przysługuje prawo odwołania się od tej decyzji, poprzez wniesienie pisemnego odwołania do Prezydenta Miasta w terminie 7-13 października 2024r. Część zadań oceniono negatywnie z sugestiami zespołu dla wnioskodawcy, umożliwiającymi poprawienie zgłoszenia w odwołaniu do Prezydenta Miasta. Dzięki temu część zgłoszeń ma jeszcze szanse na pozytywne rozpatrzenie i włączenie do etapu głosowania.
Odwołanie należy dostarczyć osobiście do Urzędu Miasta Zielona Góra przy ulicy Podgórnej 22 lub wysłać jego skan na adres mailowy: BudzetObywatelski@um.zielona-gora.pl