Serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu i tworzenia statystyk. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Plików Cookies
x
Urząd Miasta Zielona Góra Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Miasta Zielona Góra
ul. Podgórna 22
65-424 Zielona Góra
e-mail:

tel.: 68 45 64 100
fax: 68 45 64 155
Newsletter
Uruchom Czytanie Strony
sobota, 6 lipca 2024 r.

Aktualności

Dodano: 2022-08-25 Autor:

Świadczenie ma pomóc gospodarstwom domowym w pokryciu części kosztów wynikających ze wzrostu cen na rynku energii, w tym kosztów opału. Wnioski są przyjmowane do 30 listopada.

 

Dodatek węglowy to jednorazowe świadczenie dla gospodarstwa domowego w wysokości 3 tys. zł. Przysługuje, gdy spełnione są łącznie dwa warunki. Po pierwsze, głównym źródłem ogrzewania gospodarstwa jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane paliwami stałymi. I tu ważne zastrzeżenie, przez paliwo rozumie się: węgiel kamienny, brykiet lub pelet zawierające co najmniej 85 proc. węgla kamiennego. Po drugie, główne źródło ogrzewania wpisano lub zgłoszono do centralnej ewidencji emisyjności budynków.

 

Druki wniosków znajdują się m.in. na parterze budynku urzędu miasta przy ul. Podgórnej 22, w holu.

 

Wypełnione wnioski można wrzucić do przygotowanych skrzynek podawczych w następujących miejscach:

- urząd miasta, Biuro Obsługi Interesanta, ul. Podgórna 22,

- Departament Przedsiębiorczości i Gospodarki Komunalnej, Biuro Dodatków Mieszkaniowych, ul. Długa 13.

 

Osoby dysponujące kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym mogą składać wnioski za pomocą platformy ePUAP.

 

Trzeba dokładnie wypełnić dokument, by uniknąć wezwania do uzupełnienia danych. Ważny jest też podpis w wyznaczonym miejscu. We wniosku należy podać numer rachunku bankowego, na który zostanie przekazana kwota dodatku węglowego.

 

Przyznanie dodatku nie wymaga decyzji. Wnioskodawca otrzyma informację o przyznanym świadczeniu na adres poczty elektronicznej wskazanej we wniosku.

 

Dodatek będzie wypłacany do miesiąca od dnia złożenia dokumentów.

 

Więcej informacji pod numerami telefonów: 605 878 835 lub 68 45 64 882.

 
« powrót