KTO PIERWSZY TEN LEPSZY!
Do akcji może przystąpić każda szkoła. Wystarczy wejść na stronę
www.mamkotanapunkciemleka.pl i wypełnić formularz. Dodatkowo uruchomiono infolinię: 801 888 886 (od poniedziałku do piątku, w godz. 8.00-16.00).
Zielonogórskie szkoły, o ile chcą wziąć udział w akcji, powinny się spieszyć. Kampania informacyjna ruszyła już 6 grudnia 2012 r., a nasze miasto jako trzecie zostało poinformowane o tym przedsięwzięciu, w którym docelowo weźmie udział tylko 400 szkół z całej Polski.
O PROGRAMIE
- Akcję przygotowała Polska Izba Mleka oraz Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka. Będzie ona prowadzona na terenie szkół oraz poza nimi (pikniki, gry edukacyjne, Internet), angażując uczniów i rodziców. Wszystkie działania będą oparte na połączeniu i zrównoważeniu treści edukacyjnych i kulturalno-rozrywkowych, odpowiednio dobranych do wieku dzieci i młodzieży. Brane pod uwagę będą również aktualnie panujące trendy. Ruszamy już w lutym - mówi koordynator programu Sylwia Dąbrowska.
- Ten program spodobał mi się bardzo. Nie dość, że dzieciom i młodzieży zostanie dostarczona konkretna wiedza, to jeszcze w szkołach pozostaną pomoce. Przykładowo, dla dzieci młodszych będzie to gra karciana o charakterze edukacyjnym (proces produkcji mleka, przerób, możliwości kulinarne), a także ćwiczenia i rebusy do wykorzystania na konkretnych przedmiotach. Natomiast w grupie starszej - gra internetowa, polegająca na prowadzeniu mlecznej farmy, której sukces zależy nie tylko od umiejętności gospodarskich, ale również wiedzy, dotyczącej roli mleka w diecie. Przecież to wstęp do przedsiębiorczości - mówiła zastępca prezydenta Wioleta Haręźlak, podczas spotkania z dziennikarzami. – Nauczyciele zaś będą mieli dostęp do scenariuszy lekcji, które zostały stworzone przez ekspertów.
Strona internetowa pełni funkcję platformy komunikacyjnej, na której spotykają się wszystkie grupy odbiorców działań, zarówno uczniowie obu grup wiekowych, jak i nauczyciele, rodzice i media zainteresowane programem i właściwościami odżywczymi mleka oraz jego przetworów. Ekspertem dietetykiem programu jest Dorota Osóbka, znana z programów radiowych i telewizyjnych o tematyce związanej ze zdrowym żywieniem.
Program będzie prowadzony przez najbliższe trzy lata. Kampania współfinansowana jest ze środków publicznych (krajowych, UE) oraz Funduszu Promocji Mleka.