Serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu i tworzenia statystyk. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Plików Cookies
x
Urząd Miasta Zielona Góra Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Miasta Zielona Góra
ul. Podgórna 22
65-424 Zielona Góra
e-mail:

tel.: 68 45 64 100
fax: 68 45 64 155
Newsletter
Uruchom Czytanie Strony
sobota, 6 lipca 2024 r.
Czy edukacja finansowa jest nam potrzebna? Przecież wiemy skąd biorą się pieniądze, potrafimy korzystać z kart płatniczych, mamy konto w banku i elektroniczny dostęp do niego. Wydaje nam się, że nie jesteśmy szczególne rozrzutni i jakoś wystarcza nam pieniędzy na najważniejsze potrzeby. Czy potrzebujemy wiedzieć coś więcej?
czytaj dalej »
Dodano: 2021-04-01
Prezydent Miasta Zielona Góra Janusz Kubicki informuje o zbliżającej się 11. rocznicy katastrofy smoleńskiej. W bieżącym roku ze względu na zagrożenie epidemiczne obchody będą miały bardzo skromny, symboliczny wymiar.
czytaj dalej »
Dodano: 2021-04-02
W ostatnich latach na zielonogórskich osiedlach powstało blisko 1000 miejsc dla samochodów. Tymczasem, na wielu ulicach zaparkowanie wciąż graniczy z cudem, dlatego miasto postanowiło wybudować kolejne parkingi. Sprawdź, gdzie powstaną.
czytaj dalej »
Dodano: 2021-03-31
Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań to najważniejsze badanie statystyczne, realizowane raz na 10 lat! Narodowy Spis Powszechny umożliwia zebranie informacji o stanie i strukturze ludności według ustalonych cech demograficznych i społeczno-zawodowych. Co istotne, w przypadku wielu cech demograficzno-społecznych, jak np. wyznanie, narodowość czy stopień niepełnosprawności, spisy powszechne są jedynym źródłem danych. Dane uzyskane w wyniku Spisu są szeroko wykorzystywane w wielu obszarach życia społecznego i gospodarczego.
 
 
Kto powinien wziąć udział w spisie powszechnym?
 
Narodowym Spisem Powszechnym Ludności i Mieszkań objęte są wszystkie osoby mieszkające w Polsce, zarówno Polacy mający stałe lub czasowe miejsce zamieszkania w mieszkaniach, zamieszkanych pomieszczeniach niebędących mieszkaniami lub obiektach zbiorowego zakwaterowania, jak i cudzoziemcy mieszkający w Polsce na stałe oraz przebywający w Polsce czasowo (bez względu na to, czy są zameldowani czy nie). Spisem objęci są również Polacy, którzy przebywają czasowo za granicą (bez względu na okres przebywania), ale cały czas zameldowani na pobyt stały w Polsce (nie wymeldowali się z pobytu stałego w Polsce w związku z wyjazdem na stałe za granicę).
 
Spisem objęte są także mieszkania, budynki, obiekty zbiorowego zakwaterowania oraz zamieszkane pomieszczenia niebędące mieszkaniami.
 
Kiedy i jak się spisać?
 
Powszechny Narodowy Spis Ludności i Mieszkań trwa od 1 kwietnia 2021 r.
 
Obowiązkową, ale jednocześnie najbardziej wygodną i bezpieczną metodą spisu jest SAMOSPIS INTERNETOWY. Metoda ta polega na samodzielnym (bez udziału osób trzecich) udzieleniu odpowiedzi na pytania w formularzu elektronicznym dostępnym w interaktywnej aplikacji, na stronie internetowej GUS (spis.gov.pl). Logowanie do aplikacji jest możliwe na stronie spis.gov.pl poprzez:
 
  • Logowanie za pomocą krajowego węzła identyfikacji elektronicznej (profilu zaufanego)
  • Poprzez numer Pesel + nazwisko rodowe matki (w przypadku tej opcji konieczne jest zdefiniowanie własnego hasła).
  • Dla cudzoziemców nieposiadających numeru pesel: adres e-mail + hasło użytkownika
 
Osoby bez dostępu do Internetu mogą dokonać samospisu w punkcie spisowym zorganizowanym w każdym urzędzie gminy oraz w Urzędzie Statystycznym, po wcześniejszym umówieniu.
 
Jest także możliwość dokonania samospisu przez telefon – na Infolinii spisowej pod nr telefonu: 22 279 99 99.
 
W późniejszym etapie spisu, w szczególnie uzasadnionych przypadkach, spis będzie możliwy poprzez wywiad telefoniczny lub bezpośredni prowadzony przez rachmistrza spisowego.
 
Więcej informacji o spisie znajdziecie Państwo na stronie spis.gov.pl
Dodano: 2021-03-30
Informujemy, że z uwagi na czasową nieobecność, związaną z przebywaniem pracowników Biura Ochrony Środowiska na kwarantannie, nastąpią utrudnienia w wykonywaniu prac związanych z ochroną środowiska do 15 kwietnia 2021 r. Za wszystkie utrudnienia przepraszamy.
czytaj dalej »
Dodano: 2021-03-29
Decyzją Prezydenta Miasta Zielona Góra z dniem 29 marca 2021 r. KASY Urzędu Miasta przy ul. Podgórnej 22 zostają zamknięte aż do odwołania.
czytaj dalej »
Dodano: 2021-03-19
Z uwagi na czasową nieobecność, związana z przebywaniem pracowników Ośrodka Geodezji i Kartografii na kwarantannie, nastąpią utrudnienia w wykonywaniu prac ośrodka do 31 marca 2021.
 
 
 
 
 
 
1) Zgłoszenia prac geodezyjnych:
Materiały  do zgłoszonych prac geodezyjnych będą przesyłane w dłuższym terminie niż wynika to z przepisów Prawa geodezyjnego i kartograficznego.

2) Weryfikacja prac geodezyjnych:
Nie będą wykonywane weryfikacje wyników prac geodezyjnych.

3) Klauzulowanie map:
Nie będą opatrywane klauzulą urzędową materiały wykonane prze geodetę dla  podmiotu, na rzecz którego geodeta wykonał prace.

4) Wnioski na formularzu EGiB:
Nie będą wykonywane "wypisy  z rejestru gruntów oraz wyrysy z mapy ewidencyjnej" (jako jeden dokument łącznie)  oraz "wyrysy z mapy ewidencyjnej", pozostałe dokumenty  na wniosek -formularz EGiB będą wykonywane.

5) Wnioski na formularzu P:
Będą wykonywane mapy zasadnicze, mapy ewidencyjne, rejestr cen nieruchomości, pozostałe materiały na wniosek - formularz P będą wykonywane w dłuższym terminie niż dotychczas. 
Dodano: 2021-03-15
Z pewnością każdy je widział przynajmniej raz. Przecież trudno nie zwrócić na nie swojej uwagi, wchodząc chociażby do galerii handlowych, instytucji czy restauracji. Kioski informacyjne pomagają zorientować się w otoczeniu, szybko uzyskać niezbędne wskazówki lub sprawnie zamówić ulubione danie. To dopiero wierzchołek góry lodowej, jeśli chodzi o ich zastosowania.

 

Nasze miasto rozwija się z dnia na dzień. Powstają nowe miejsca pracy, modernizowane są drogi, budowane są osiedla mieszkaniowe, parki, odnawiana jest starówka czy budowane są nowe tereny rekreacyjno-kulturalne. To nie koniec. Wraz z rozwojem miasta powstaje nowoczesna infrastruktura  urbanistyczna. Prezydent Miasta stawia nowoczesne rozwiązania wpisujące się w trend Smart City.

Pierwszy zewnętrzny infokiosk w Zielonej Górze został uruchomiony na placu przy Filharmonii Zielonogórskiej. Urządzenie multimedialne udostępnia przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu informacje nt. atrakcji turystycznych w naszym mieście – mówi Krzysztof Rutkowski z Urzędu Miasta Zielona Góra. Prezydent Miasta przywrócił do świetności plac przy Filharmonii Zielonogórskiej i ramach tej inwestycji został zainstalowany infokiosk. Jest to urządzenie pilotażowe. Na początek koledzy z Informacji Turystycznej przygotowali, w kilku językach, materiał o kilku najważniejszych miejscach, które warto zobaczyć w Zielonej Górze - kontynuuje.

Infokiosk stoi przy zielonogórskim deptaku, w miejscu gdzie jest wejście na zielonogórski deptak i panuje duży ruch pieszy. Obsługa jest prosta. Za pomocą dużego ekranu dotykowego, tak jak w smartphonie - przesuwając palcem po ekranie, można przeglądać przygotowaną prezentację. Zastosowanie informacyjne infokiosku jest nieograniczone. Nie tylko planujemy stale powiększać ofertę turystyczną np. o informacje o cyklicznych imprezach masowych w naszym mieście – mam na myśli Winobranie- ale również chcemy przekazywać za jego pomocą kluczowe komunikaty jak np. informacje o zagrożeniach dla mieszkańców. Liczymy, że z urządzenia będą korzystać nie tylko mieszkańcy, ale przede wszystkim turyści. Dodam, że infokiosk znajduje się pod stałą ochroną kamery monitoringu wizyjnego miasta i jest pod całodobowym nadzorem Biura Ochrony Wizyjnej - dodaje.

Dodano: 2021-03-15
Rozpoczynamy cykl spotkań regionalnych, które będą się odbywać między 22 marca a 10 kwietnia on-line, na platformie Zoom. Zachęcamy Was do udziału w spotkaniu poświęconym Waszemu regionowi: będzie to okazja do poznania konsultantek/konsultantów regionalnych oraz innych organizacji z regionu.
 
 
 
Jednym z głównych założeń Programu Aktywni Obywatele Fundusz Regionalny jest bycie blisko obywatelek i obywateli, którzy chcą podejmować działania na rzecz społeczeństwa obywatelskiego. Dlatego organizujemy cykl dziewięciu spotkań, z których każde jest dedykowane innemu regionowi.
 
Podczas spotkań regionalnych omówimy najważniejsze założenia i wytyczne dotyczące pierwszego konkursu grantowego w ramach Programu Aktywni Obywatele Fundusz Regionalny. Stworzymy też przestrzeń do współpracy, dzięki której będziecie mogli wymienić się doświadczeniami i pomysłami na działania oraz opcjonalnie znaleźć partnera do Waszego projektu.
 
Spotkania będą miały charakter interaktywny, dzięki czemu wszystkie osoby uczestniczące będą mogły zadać pytania, uzyskać przydatne informacje czy wyjaśnić wątpliwości.
 
W trakcie spotkań: 
       -   przeanalizujemy ogłoszenie konkursowe: wymagania formalne i procedury;
        - prześledzimy wniosek grantowy w generatorze (specjalnym narzędziu do składania wniosków);
       -  - pokażemy budżet i przykłady kosztów kwalifikowanych.
Dodatkowo będziecie mogli wziąć udział w:
        - konsultacjach dotyczących współpracy międzynarodowej, komunikacji oraz rozwoju instytucjonalnego w ramach Programu;
       -   krótkich spotkaniach dla organizacji, które planują złożenie wniosku w pierwszym, drugim bądź trzecim obszarze i poszukują partnerów.
 
7 kwietnia (środa) w godz. 11.00-14.00 odbędzie się spotkanie regionalne dla województwa lubuskiego i wielkopolskiego
Rejestrację na to spotkanie zamykamy o godz. 12:00 w dniu 6 kwietnia (wtorek)
 
10 kwietnia (sobota) w godz. 11.00-14.00 odbędzie się dodatkowe spotkanie dla osób, które nie mogą wziąć udziału w spotkaniach odbywających się w ciągu tygodnia. To spotkanie będzie tłumaczone na polski język migowy. 
Rejestrację na to spotkanie zamykamy o godz. 12:00 w dniu 9 kwietnia (piątek)
Spotkania poprowadzą członkinie i członkowie Zespołu Programu Aktywni Obywatele - Fundusz Regionalny. Szczegółowy program wydarzeń można znaleźć tutaj.
Zapraszamy do udziału wszystkie zainteresowane osoby! 
 
Pierwszy konkurs ogłosimy 17 marca, a wnioski składać będzie można do 17 maja br.
***
Rejestrację na spotkanie zamykamy o godz. 12:00 w dniu je poprzedzającym. 
 
Link do wydarzenia (wraz z instrukcją korzystania z platformy Zoom) prześlemy do godz. 17:00 w dniu poprzedzającym spotkanie oraz na dwie godziny przed spotkaniem. Jeśli nie otrzymasz wiadomości z linkiem, skontaktuj się z Adrianą Skutyńską: adriana.skutynska@frsi.org.pl, 574 999 973.
 
Jeśli potrzebujesz pomocy w wypełnieniu formularza rejestracyjnego lub masz do nas pytania, zachęcamy do kontaktu z konsultantem i konsultantkami regionalnymi
Dodano: 2021-03-12
Środki w wysokości blisko 40 000 zł na osobę zostaną przekazane młodym lubuszanom na uruchomienie przez nich działalności gospodarczych. 
czytaj dalej »