Serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu i tworzenia statystyk. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Plików Cookies
x
Urząd Miasta Zielona Góra Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Miasta Zielona Góra
ul. Podgórna 22
65-424 Zielona Góra
e-mail:

tel.: 68 45 64 100
fax: 68 45 64 155
Newsletter
Uruchom Czytanie Strony
sobota, 20 kwietnia 2024 r.

Aktualności

Dodano: 2023-01-12 Autor:
Osoby ogrzewające mieszkanie lub dom energią elektryczną (w tym pompą ciepła) mogą starać się o jednorazowy dodatek elektryczny. Dodatek elektryczny wynosi 1000 zł lub 1500 zł i zależy od ilości zużytej energii. Jednorazowe dofinansowanie do rachunków wynosi 1000 zł. Jednak, jeśli pod tym samym adresem zużycie energii elektrycznej w roku 2021 r. wyniosło więcej niż 5 MWh, to dopłata wynosi 1500 zł.
 
 

Do wniosku należy dołączyć rozliczenie z przedsiębiorstwem energetycznym potwierdzające zużycie energii elektrycznej w 2021 r. przekraczające 5 MWh lub zaświadczenie wydane przez to przedsiębiorstwo potwierdzające, że zużycie energii elektrycznej w gospodarstwie domowym w tym samym miejscu zamieszkania w  2021 r. wyniosło więcej niż 5 MWh.

 

Możliwość uzyskania jednorazowego dodatku elektrycznego wynika z ustawy o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023 roku w związku z sytuacją na rynku energii elektrycznej (Dz.U. z 2022 r. poz. 2127). Świadczenie jest przeznaczone dla gospodarstw domowych, w których głównym źródłem ogrzewania jest energia elektryczna.

Warunkiem koniecznym do otrzymania dodatku jest uzyskanie wpisu lub zgłoszenie źródła ogrzewania do centralnej ewidencji emisyjności budynków (CEEB do sierpnia 2022 r.)

 

Dodatek elektryczny – gdzie i kiedy złożyć wniosek o wypłatę dodatku

 

Wniosek o dodatek elektryczny trzeba składać w gminie, na obszarze której znajduje się gospodarstwo domowe, w którym jest wykorzystywana energia elektryczna. Wnioski można złożyć: osobiście, za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub w formie elektronicznej poprzez portal ePUAP.

 

Wnioski składane osobiście są przyjmowane w Zielonogórskim Centrum Pomocy Rodzinie przy ul. Długiej 13 w sali nr 13 (parter) od poniedziałku do piątku w godzinach pracy urzędu, natomiast po godzinach pracy urzędu - od 16.00 do 20.00 w pokoju nr 207 na pierwszym piętrze. Druki wniosków można pobrać przed wejściem do sali nr 13. Wnioski o dofinansowanie należy składać do 1 lutego 2023 r. Wnioski złożone po 1 lutego 2023 r. nie zostaną rozpatrzone. Dodatek elektryczny wypłaca się do 31 marca 2023 r.

 

Wnioskodawca powinien we wniosku podać nr rachunku bankowego (jest to forma zdecydowanie preferowana), na który zostanie przekazana kwota dodatku.

 

Dane kontaktowe, telefony:

 

693- 890- 564 (w godzinach pracy urzędu);

797-876-159 (po godzinach pracy urzędu)

e-mail:  dodatekelektryczny@um.zielona-gora.pl

« powrót