Serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu i tworzenia statystyk. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Plików Cookies
x
Urząd Miasta Zielona Góra Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Miasta Zielona Góra
ul. Podgórna 22
65-424 Zielona Góra
e-mail:

tel.: 68 45 64 100
fax: 68 45 64 155
Newsletter
Uruchom Czytanie Strony
sobota, 20 kwietnia 2024 r.

Aktualności

Dodano: 2021-08-18 Autor:
Do zaprojektowania zrównoważonego miasta potrzebne są pewne wytyczne i wskazówki, które powinny być spisane jako pewna wizja rozwoju miasta. Najlepiej w taki sposób, aby był to dokument  czytelny dla wszystkich mieszkańców. W Polsce każda gmina jest zobowiązana posiadać taki dokument – jest nim Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego, w skrócie Studium.
 
 
 

Studium jest uchwałą podejmowaną przez radnych i obejmuje swoim zasięgiem obszar całego miasta. Pokazuje się w nim aktualny stan zainwestowania oraz plany na przyszłość. Dzięki temu, wiadomo gdzie będzie rozwijać się zabudowa mieszkaniowa, gdzie pozostaną tereny zielone albo po prostu niezabudowane, a gdzie będzie można oferować przyszłym inwestorom budowanie zakładów usługowych i produkcyjnych.

 

Na podstawie tego rysunku, w którym widać głównie kolorowe plany, będą mogły powstawać szczegółowe zasady zagospodarowania – czyli miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego.

 

Być może osobom, które kiedyś widziały ten obszerny dokument, zawierający mnóstwo różnych map i schematów, wydaje się, że to bardzo skomplikowana materia, ale trzeba pamiętać, że jest to dokument, który ma realny wpływ na miejsce zamieszkania każdego z nas i nasze sąsiedztwo. Warto zatem zainteresować się  co „w trawie piszczy”.

 

Do opracowywanie nowego Studium, obejmującego całe miasto w jego granicach po połączeniu, przystąpiła w tym roku Rada Miasta Zielona Góra. Właśnie trwa proces zbierania wniosków. Zachęcamy do wzięcia udziału w tym procesie, bo głos każdego mieszkańca Zielonej Góry jest ważny.

 

Wnioski należy składać w Urzędzie Miasta Zielona Góra, ul. Podgórna 22, 65-424 Zielona Góra.

 

Wniosek można złożyć w formie papierowej lub elektronicznej, w tym za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej na adres: rozwojmiasta@um.zielona-gora.pl, z podaniem imienia i nazwiska albo nazwy oraz adresu zamieszkania albo siedziby, a także przedmiotu wniosku oraz oznaczenia nieruchomości, której wniosek dotyczy.

 

Spot promujący nasze działania znajduje się na oficjalnym profilu Urzędu Miasta Zielona Góra na Fcaebooku. 

 
 
 
« powrót